5.7.11

Kärleken till den lille.

Alltså, den lilla godbiten här bredvid.. han har verkligen mitt hjärta i en mycket liten ask.. Hade ingen aning om att jag skulle bli så lycklig och så snart, och att den som skulle göra mig så lycklig var endast 50 cm lång och 4 kg tung. (till en början...) Att något så litet här på jorden kan göra en så JÄVLA glad! Ville bara dela med mig av det. (igen) Vill bara sjunga och skrika högt av glädje över att få ha honom i mitt liv, han berikar det något så otroligt! Tack, tack, tack, tack, tack för att jag fick uppleva denna enorma lycka..... Visst förstod jag att föräldraskap var något alldeles speciellt, men jag trodde det skulle innebära så mycket jobbigt också. Det jobbiga kommer nog, har inga illusioner gällande det. Men ändå. Han kan inte ta hand om sig själv, han kan inte prata, han sover fortfarande mestadels och han bajsar ner allt som kommer i hans väg.. men han är ju bara så FANTASTISK!! Allt annat försvinner i betydelse. Han har hjälpt mig döda gamla hjärnspöken. Till viss del. Man blir ingen perfekt människa av att bli mamma. Men man blir mindre egocentrerad, för plötsligt har man ett litet knytt att fokusera så mycket positiv energi på istället. Det är befriande och lärorikt. Ett uppvaknande. Tack än en gång.

3 kommentarer:

sojjan sa...

underbara ord! jag e också så tacksam o lycklig att få äran att var mommo till detta underbara lilla knytt:)

Julia sa...

vilken fin text! Nilas baby <3

vasa sa...

Föräldrarskapet är fantastiskt hela livet. Och farmorskapet är minst lika fantastiskt! Instämmer med sojjan, jag är så tacksam över att vara fammo till underbare lille Nilas!