9.5.11

Sommaren är här.

Morfar och Gilda har varit på besök och hållt mig sällskap medan Martin är i Italien på konferensresa. Idag åkte de och Martin kommer hem sent på onsdag. Ute är det 22 grader och på altanen står luften stilla. Idag gick jag upp på höjden vid kyrkan och satte mig på den gräsbevuxna stenmuren i fläkten, med utsikt över fjäll och fjord. Köpte årets första glasstrut också. Somnade en stund under fågelkvittret i träden ovanför. Sommarkänslorna svallar. Nackdelen är getingarna, stora är de också. Är orolig, getingrädd som jag dessutom är, vill inte att de ska sticka Nilas. Hade varit hemskt... Nilas har typiskt nog en gnällig tillväxtperiod men är fortfarande förhållandevis lugn, så det går bra trots allt. Jag städar och pysslar för fullt som vanligt. Kan inte klaga på att vara mammaledig under vår och sommar! Kategoriserar detta inlägg som Mina foton, men egentligen är de Gildas och pappas.








My dad and his wife were here.

2 kommentarer:

Julia sa...

ååh pappa älskar att vara morfar de syns!! jag saknar nilas så jävla mycke ibland!! tänk om ni skulle komma ner innan aug.... ;) <3

Annasofia sa...

ja han är en bra morfar. =) tänk om du skulle komma hit... ;)